• شنبه تا پنجشنبه ساعت 8:00 الی 17:00

برنج مناسب رستوران (بهترین برنج برای صاحبان رستوران‌ها)

برنج مناسب رستوران (بهترین برنج برای صاحبان رستوران‌ها)

برنج مناسب رستوران (بهترین برنج برای صاحبان رستوران‌ها)

  • 82 بازدید

برنج مناسب رستوران و هتل چه نوع برنجی است؟ این سوالی است که اغلب رستوران داران و مدیران هتل های درجه یک به دنبال پاسخ کاملی برای آن هستند. از آنجایی که مدیران رستوران و هتل ها بایستی برنج را در مقیاس بالا تهیه کنند، به دنبال برنجی هستند که علاوه بر خوش پخت بودن و داشتن عطر و طعمی خوب، مقرون به صرفه نیز باشد. بهترین برنج مناسب رستوران در درجه اول، برنج فجر است. برنج فجر محصولی از شالیزارهای خطه شمال است که علاوه بر طعم و عطر فوق العاده، قیمتی مناسب نیز دارد و برای پخت در رستوران ها و هتل ها از آن استفاده می شود. برنج هاشمی و برنج طارم به ترتیب در رتبه دوم و سوم از این لیست قرار دارند. البته نه به دلیل اینکه کیفیت شان بهتر از برنج فجر است، بلکه قیمت شان بیشتر است و در مقایسه با برنج فجر، صرفه اقتصادی کمتری دارند. 
در ادامه این مطلب از وبسایت برنجکده با ما همراه باشید تا به بررسی انواع برنج های رستورانی و مقایسه ویژگی آن ها با یکدیگر بپردازیم.

معرفی انواع برنج مناسب رستوران

معرفی انواع برنج مناسب رستوران

از مهمترین مواردی که در تهیه غذای رستوران ها به آن توجه می شود و اهمیت زیادی دارد، نوع برنجی است که طبخ می‌گردد. برنج ایرانی که شامل برنج هایی چون برنج فجر، طارم، طارم هاشمی، شیرودی، علی کاظمی و دم سیاه می شود؛ انتخاب اول رستوران داران و مدیران هتل های معروف است تا غذای خوش خوراک و با کیفیتی را برای مشتریان خود سرو کنند. همه این برنج ها در نوع خود، از عطر و طعم و همچنین کیفیت  بسیار بالایی برخوردار هستند و بنابراین می توانند گزینه ای عالی برای شما باشند.
در این بخش از مطلب، به معرفی انواع برنج مناسب برای رستوران ها می پردازیم.

برنج طارم هاشمی

ابن نوع برنج که در استان های گیلان و مازندران کشت می شود دارای عطر و طعم بی نظیر بوده و طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل یکی از برنج هایی است که در رستوران ها در کنار انواع غذاهای کبابی، خورشت ها و خوراک های گوشت نظیر چلو گوشت و باقالی پلو با گردن سرو می شود. برنج طارم هاشمی ظاهری زیبا و مجلسی دارد؛ به این دلیل که به هنگام پخت قد می کشد و نیز به دلیل استفاده از سموم شیمیایی کمتر در مراحل کاشت آن،‌ در مقابل حشره و آفات از مقاومت بالایی برخوردار است. 
از برنج طارم هاشمی، اغلب در رستوران های درجه یک و هتل های 5 ستاره برای پخت استفاده می شود. بنابراین اگر کیفیت برای شما مهم تر از قیمت است، خرید برنج طارم هاشمی را به شما پیشنهاد می دهیم.
مزایای برنج طارم هاشمی ظاهر زیبا و مجلسی آن است. این برنج جوش زیادی می خورد و پس از پخت به صورت دون پاش است. اما قیمت نسبتا بالایی دارد و بر روی قیمت تمام شده غذا تاثیر محسوسی دارد.

برنج دم سیاه

این نوع برنج که بیشتر در استان گیلان کشت می شود یکی دیگر از انواع برنج هایی است که در رستوران ها از آن استفاده می شود. مزیت این نوع برنج نسبت به سایر برنج ها عطر و طعم بی نظیر آن در هنگام پخت است. برنج دم سیاه در دسته برنج های اعلا قرار می گیرد و ترکیبی فوق العاده در کنار غذاهایی مثل شیشلیک، اکبر جوجه و کباب بره است. 
این نوع برنج نیز همچون برنج هاشمی در هنگام پخت قد می کشد و ظاهری زیبا و مجلسی دارد. بنابراین برای سرو در رستوران های لوکس و هتل های معروف گزینه ای ایده آل است.
مزایای برنج دم سیاه، طعم و عطر بی نظیر آن است؛ به ویژه زمانی که در کنار غذاهای اعیانی قرار می گیرد. جزو برنج هایی است که به خوبی قد می کشد؛ اما دسترسی کمتر به آن است که باعث شده تا قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر برنج ها داشته باشد.

برنج فجر

فجر از دیگر گزینه هایی است که در لیست برنج مناسب رستوران قرار می گیرد. برنج فجر جویبار و برنج فجر مینودشت گرگان از محبوب ترین، پر کاربردترین و نیز اقتصادی ترین برنج ها برای پخت در رستوران ها است؛ چرا که به هنگام پخت قد کشیده و طعم بی نظیری داشته و به لحاظ شکل و رنگ ظاهری دارای رنگی سفید و روشن است که توجه مشتری را به خود جلب می نماید؛ به همه دلایل و مزایایی که در وصف برنج فجر برشمردیم، قیمت مناسب و مقرون به صرفه را نیز اضافه کنید.
برنج فجر به برنج رستورانی نیز معروف است و در اکثر رستوران ها در کنار غذاهای کبابی همچون ماهی، میگو، جوجه و کباب سرو می شود. همچنین کترینگ هایی که غذاهایی همچون ته انداز میگو بوشهری، چکدرمه، کال کباب، باقلا قاتق، کته کباب و غیره در منوی غذایی خود دارند، بدون استثنا برنج فجر را به هر نوع برنج دیگری ترجیح می دهند.
مزایای برنج فجر قد کشیدن آن در هنگام پخت و طعم و عطر بی نظیرش است؛ همچنین برای خرید برنج در تناژ بالا، یک گزینه اقتصادی محسوب می شود.

برنج طارم

به جرأت می‌توان گفت بعد از برنج فجر انتخاب قاطع رستوران داران برای برای خرید و پخت برنج در رستوران هایشان برنج طارم است که شامل انواع مختلفی از جمله طارم صدری، طارم هاشمی، طارم عطری، طارم سنگسری می گردد که بیشتر در استان مازندران کشت می شود. از لحاظ کیفیت و عطر و طعم و خوش پخت بودن و نیز قد کشیدن از محبوب ترین برنج های مورد استفاده در رستوران ها به حساب می آید.
خرید برنج طارم نیز در حجم بالا مقرون به صرفه است و می تواند گزینه ای ایده آل برای رستوران های متوسط رو به بالا باشد. از این نوع برنج برای طبخ در کنار انواع خوراک های ایرانی استفاده کرد. 
مقرون به صرفه بودن، طعم و عطر دلپذیر و ظاهر زیبا و مجلسی، از مهم ترین مزایای برنج طارم است.

برنج شیرودی

برنج شیرودی نیز برنج مناسب رستوران است. به لحاظ کیفیت هم رده برنج هاشمی قرار می گیرد و بسیار خوش پخت و خوش عطر است. برنج استخوانی شیرودی شباهت بسیار زیادی به برنج هاشمی داشته و از لحاظ عطر، طعم، شکل ظاهری و همچنین کیفیت جایگاه ‌خاصی دارد. این نوع برنج به دلیل کیفیت، قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن مورد قبول بسیاری از رستوران دارها برای خرید و پخت است.
اگر برنجی با کیفیت هاشمی اما قیمت مناسب می خواهید، پیشنهاد ما برنج شیرودی است. ظاهر زیبای آن نگاه رضایتمند مشتریان را به دنبال دارد و عطر و طعم آن بی نظیر است.

برنج علی کاظمی

آخرین مورد از لیست برنج مناسب رستوران، برنج علی کاظمی است. نشاء این نوع برنج نخستین توسط شخصی به همین نام در شهرستان فومن انجام شد. نسبت به برنج طارم و دم سیاه قد کوتاه تری داشته اما به لحاظ کیفیت و پخت عالی است. همچنین از نظر قیمت ‌نسبت به سایر برنج ها دارای قیمت پایین تر و به مراتب مناسب تری است.
اغلب رستوران داران در خطه شمال، از برنج علی کاظمی یا فجر به دلیل قیمت مناسب برای پخت غذاهای خود استفاده می کنند. این برنج کمتر قد می کشد اما عطر و طعمی فوق العاده دارد.

ویژگی های مهم و اساسی برنج مناسب برای استفاده در رستوران ها

ویژگی های مهم و اساسی برنج مناسب برای استفاده در رستوران ها

در این بخش از مطلب، ویژگی های یک برنج مناسب رستوران را برای پخت نام می بریم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • از نظر پخت عالی باشد.
  • مقرون به صرفه بوده و دارای قیمت مناسب باشد.
  • خشک و بدون نم باشد.
  • عطر و طعم خوبی داشته باشد.
  • هنگام فشار برنج در دست چربی آن احساس شود.
  • دانه های برنج یکدست بوده و شکسته نباشد.
  • دانه های برنج حالت نیمه بلوری و شفاف داشته باشد.
  • دانه‌های برنج بدون ترک باشد.

چگونگی تشخیص برنج فجر ایرانی از انواع خارجی

شباهت این نوع برنج به برنج های خارجی باعث سوء استفاده و کلاهبرداری بسیاری از افراد سودجو گردیده است. برای تشخیص برنج فجر ایرانی از خارجی چند پارامتر را در نظر داشته باشید:

  1. هم برنج فجر ایرانی و هم برنج خارجی شفاف و کریستالی هستند؛ اما برنج فجر ایرانی کمی مایل به رنگ سبز است در حالی که برنج های خارجی دارای رنگی روشن هستند.
  2. از لحاظ شکل ظاهری برنج فجر ایرانی شکلی سوزنی داشته و به دلیل مقاومت این نوع برنج به هنگام‌ جوشیدن و پخت به آن برنج فجر استخوانی هم گفته می شود. در صورتی که برنج های خارجی از لحاظ شکل و بافت ظاهری درشت تر بوده و شکل سوزنی ندارند.
  3. برنج فجر ایرانی به هنگام لمس و فشرده شدن در دست حالت چرب و روغنی داشته و به اصطلاح دانه های برنج بر روی هم می لغزند، در حالی که برنج های خارجی خشک هستند.
  4. برنج فجر ایرانی بسیار خوش عطر و طعم است ولی برنج های خارجی هیچ عطری ندارند.

جمع بندی
در این مقاله به معرفی انواع برنج مناسب رستوران و بررسی ویژگی های هر یک از آن ها پرداختیم. همچنین ویژگی های برنج مناسب رستوران را برای شما شرح دادیم و نتیجه گیری بر این شد که برنج فجر، به دلیل عطر و طعم فوق العاده در کنار صرفه اقتصادی، مناسب ترین برنج برای رستوران داران است. در صورتیکه قصد خرید برنج فجر یا هر نوع برنج ایرانی دیگر را دارید؛ بهتر است بصورت عمده خرید خود را انجام دهید. برای خرید برنج ایرانی بصورت عمده می توانید از طریق وبسایت برنجکده یا تماس با شماره 02191018374 اقدام فرمایید.

برنجکده

نظر (0)

اضافه کردن نظر

captcha