• شنبه تا پنجشنبه ساعت 8:00 الی 17:00

لاغری با برنج قهوه ای ( آیا با برنج قهوه ای میتوان لاغر شد ؟ )

لاغری با برنج قهوه ای ( آیا با برنج قهوه ای میتوان لاغر شد ؟ )

لاغری با برنج قهوه ای ( آیا با برنج قهوه ای میتوان لاغر شد ؟ )

  • 103 بازدید

برنج قهوه ‌ای با تمام خواص و ارزش غذایی که دارد، می تواند به عنوان یک عنصر مفید در رژیم لاغری مورد استفاده قرار گیرد. مصرف این نوع برنج باعث افزایش سطح انرژی و متابولیسم می ‌شود که می ‌تواند در فرآیند لاغری کمک کند. در این مقاله از برنجکده اطلاعاتی مفیدی در رابطه با لاغری با برنج قهوه ای ارائه می دهیم.

آیا لاغری با برنج قهوه ای خوب است ؟

برنج قهوه ‌ای به لاغری کمک می‌ کند. بر اساس نظر محققان، متخصصان و پزشکان تغذیه، لاغری با برنج قهوه ای اثر چشمگیری در کاهش وزن دارد، با این وجود تغییرات در سبک زندگی و برنامه غذایی اصولی نیز ضروری است. 
میزان کم کلسترول و سدیم در برنج قهوه‌ ای به تناسب اندام کمک می‌ کند ولی تنها با تهیه صحیح و مصرف مناسب می‌ تواند تأثیر گذار باشد. همچنین، تحرک و ورزش در کنار مصرف این نوع برنج بخش مهمی از لاغری را تشکیل می ‌دهد.
برنج قهوه ‌ای دارای 3.5 گرم فیبر است که به سیری دراز مدت کمک می‌ کند. این نوع برنج باعث کاهش چربی شکمی می‌ شود و حاوی لیگنان است که کلسترول، وزن و فشار خون را کاهش می ‌دهد. همچنین، منیزیم در برنج قهوه ‌ای می ‌تواند از ابتلا به چاقی و بیماری ‌های قلبی جلوگیری کند.

خواص و فواید برنج قهوه ای برای لاغری

اخیرا بسیاری از افراد به دلیل مطالب که راجع به لاغری با برنج قهوه ای خوانده و شنیده اند به خرید این نوع برنج روی آورده ‌اند. در ادامه، با مقایسه ارزش غذایی برنج سفید و برنج قهوه ‌ای و توضیح در مورد خواص برنج قهوه ‌ای، قصد داریم شما را متقاعد کنیم که این نوع برنج را در برنامه غذایی خود ادغام کنید.

مقایسه مواد مغذی در برنج سفید و قهوه ‌ای

مقایسه مواد مغذی در برنج سفید و قهوه ‌ای

  • کالری: برنج سفید ۱۷۰ کالری در ۴۵ گرم دارد، در حالی که برنج قهوه ‌ای ۱۶۰ کالری در یک لیوان معادل ۴۵ گرم دارد.
  • پروتئین: برنج سفید ۳ گرم پروتئین در ۴۵ گرم دارد، در حالی که برنج قهوه ‌ای ۴ گرم پروتئین دارد.
  • کربوهیدرات: برنج سفید حاوی حدود ۵۹ گرم کربوهیدرات در یک لیوان معادل ۴۵ گرم است، در حالی که برنج قهوه‌ ای حاوی حدود ۴۶ گرم کربوهیدرات در همان مقدار خواهد بود.
  • فیبر: برنج سفید حاوی ۵/۰ گرم فیبر در یک لیوان است، در حالی که برنج قهوه ‌ای ۵/۳ گرم فیبر دارد.
  • چربی مفید: برنج سفید ۰/۳ گرم چربی مفید دارد، در حالی که برنج قهوه ‌ای ۶/۱ گرم چربی مفید دارد.
  • اسیدهای چرب غیراشباع: برنج سفید ۱/۰ گرم اسیدهای چرب غیراشباع دارد، در حالی که برنج قهوه ‌ای ۶/۰ گرم اسیدهای چرب غیراشباع را شامل می شود.

خواص بیشتر برنج قهوه‌ ای

  • برنج قهوه ‌ای منبع خوبی از منگنز، سلنیوم و منیزیم است که به تقویت سیستم عصبی، قلب و عروق، دستگاه گوارش و سایر عملکردهای بدن کمک می ‌کند.
  • برنج قهوه ‌ای بهترین گزینه برای کنترل قند خون افراد دیابتی است.

به این تفاوت ‌ها و خواص برنج قهوه ‌ای نیز توجه کرده تا در برنامه غذایی خود از این نوع برنج استفاده کنید.

چگونگی لاغری با برنج قهوه ای

برنج قهوه ‌ای منگنز فراوانی دارد که با دریافت انرژی از پروتئین ‌ها، کربوهیدرات‌ ها و سنتز چربی‌ ها به افزایش متابولیسم در بدن کمک شایانی می‌ کند. به طور کل اثر این نوع برنج کاهش تجمع چربی است.
همچنین برنج قهوه‌ ای با افزایش فعالیت آنزیم گلوتاتیون پرواکسیداز که یکی از آنزیم‌ های آنتی‌اکسیدانی است به بالا رفتن سطح کلسترول مفید بدن (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) در اشخاص چاق کمک خواهد کرد.
منگنز موجود در برنج قهوه‌ ای نقش مهمی در سلامت استخوان و عضلات ایفا می ‌کند. این ماده معدنی به تقویت استخوان‌ ها و حفظ سلامت عضلات کمک کرده و فرآیند لاغری با برنج قهوه ای را بهبود می ‌بخشد.
با این وجود، برای نتایج لاغری با برنج قهوه ای، مصرف این خوراکی باید به همراه یک سبک زندگی فعال و تغذیه متنوع باشد. تغییرات در رژیم غذایی و فعالیت ‌های ورزشی به همراه مصرف این نوع برنج می‌ تواند به لاغری و حفظ وزن مناسب کمک کند.

چگونه برنج قهوه ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

برای افزودن برنج قهوه ای به رژیم غذایی خود، می‌ توانید به چندین شیوه خلاقانه و خوشمزه از این محصول استفاده کنید:

سرو با سبزیجات: برنج قهوه ای را با سبزیجات ترکیب کنید و یک سالاد خوشمزه و مغذی بسازید.

پودینگ برنج قهوه ای: برای تهیه یک دسر سالم و خوشمزه از این نوع برنج در پودینگ‌ استفاده کنید.

پلو سبزیجات: این نوع برنج را با نخود فرنگی، ذرت، هویج و سیب زمینی ترکیب کنید و یک پلوی مغذی بپزید.

همراه با کباب: برنج قهوه ای را به همراه انواع کباب‌ ها سرو کنید.

در رول سوشی: از این نوع برنج در تهیه رول سوشی خود استفاده کنید تا به وعده غذایی سبک و خوشمزه تبدیل شود.

تفت با روغن زیتون و سیر: این نوع برنج را با روغن زیتون و سیر تفت داده و طعم خاصی به آن ببخشید.

مدت زمان هضم برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید

برنج قهوه ‌ای به دلیل داشتن کربوهیدرات پیچیده، زمان هضم در معده را چهار برابر بیشتر از برنج سفید می ‌کند. این ویژگی می‌ تواند از جمله عواملی باشد که باعث ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها در افراد مصرف‌کننده برنج قهوه ‌ای شود، به خصوص زمانی که با برنج سفید که کربوهیدرات ‌های زود هضم دارد، مقایسه می ‌شود.
به طور کلی، لاغری با برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید تاثیر مثبت بیشتری در فرآیند کاهش وزن دارد. افزایش کالری سوزی آن معادل با ۳۰ دقیقه پیاده ‌روی سریع است.

برنج قهوه ای و میزان چربی سوزی آن

برنج قهوه‌ ای نه تنها به عنوان یک گزینه سالم در رژیم غذایی مطرح است بلکه به دلیل تاثیرات مثبت بر چربی ‌سوزی نیز مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات انجام شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌ دهد افرادی که از رژیم کم کالری به همراه برنج قهوه ‌ای استفاده می ‌کنند نسبت به افرادی که غلات تصفیه ‌شده به کار می برند، مقدار بیشتری چربی شکمی از دست خواهند داد. این ویژگی به عنوان یک ابزار موثر برای کمک به سوزاندن چربی اضافی در بدن تلقی می ‌شود.
برنج قهوه ‌ای از آهن، پتاسیم، ویتامین‌ ها و سایر مواد مغذی ضروری نیز غنی است. مصرف این نوع برنج می ‌تواند باعث افزایش احساس سیری شود و در عین حال به دلیل میزان کالری کم نسبت به برنج‌ سفید به عنوان یک گزینه عالی در راستای لاغری مورد استفاده قرار گیرد.

برای لاغری با برنج قهوه ای چه مقدار برنج نیاز است؟

لاغری با برنج قهوه ای و میزان مصرف آن، بستگی به نیازهای انرژی شما، سبک زندگی و اهداف لاغری شما دارد. به طور میانگین، پزشکان تغذیه ‌پیشنهاد می کنند روزانه بین نصف فنجان تا یک فنجان از برنج قهوه ‌ای را در نظر بگیرید. 
می‌ توانید برنج قهوه ‌ای را به شکل ‌های مختلف در رژیم غذایی‌تان جای دهید. از آن برای تهیه پودینگ استفاده کنید و یا حتی با روغن زیتون و سیر تفت داده و به عنوان یک کربوهیدرات خوشمزه به رژیمتان اضافه کنید. 
ترکیبات مختلف با برنج قهوه ‌ای می ‌تواند تنوع به غذاهایتان بدهد و امکان ایجاد طعم ‌ها و دستورهای مختلف را داشته باشید. استفاده از این نوع برنج در غذاهای مختلف، باعث افزایش لذت بردن هنگام مصرف آن می ‌شود.

طرز پخت برنج قهوه ای برای لاغری

برای لاغری با برنج قهوه ای می توانید نحوه پخت زیر را به کار ببرید:

  1. برنج قهوه ‌ای را از قبل به مدت 2 الی 3 ساعت در آب خیس کنید. این مرحله باعث نرم شدن برنج و بهبود طعم و بافت آن می‌ شود.
  2. برنج را به همراه مقداری آب (تا حدود یک انگشت از سطح برنج بالاتر باشد)، نمک و اگر می ‌خواهید با روغن زیتون در یک قابلمه بریزید.
  3. قابلمه را روی اجاق با شعله نسبتا زیاد قرار دهید و منتظر شوید تا برنج به جوش بیاید.
  4. زمانی که برنج به جوش آمد و بیشتر آب آن تبخیر شد، دمکن را روی قابلمه بگذارید و شعله را کم کنید.
  5. به مدت 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا برنج قهوه ‌ای به کمک دم و بخار کاملا پخته شود.

در نهایت این خوراکی آماده خوردن می ‌شود. با این روش، این نوع برنج به صورت کته آماده شده و مواد مغذی و معدنی آن حفظ خواهد شد تا برنج لذیذ و سالمی برای رژیم لاغری شما فراهم شود.
در پایان مصرف برنج قهوه ‌ای به عنوان یک جزء از رژیم لاغری می‌ تواند باعث بهبود وضعیت سلامت و کاهش وزن شود. این نوع برنج با داشتن خواص فیبری به کنترل اشتها و افزایش احساس سیری کمک می‌ کند. اگر تصمیم به تهیه برنج قهوه ‌ای برای لاغری گرفته ‌اید، می توانید به صفحه خرید برنج ایرانی مراجعه کنید. سایت برنجکده به عنوان یک منبع معتبر برای تهیه این نوع برنج شناخته می‌ شود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره خرید میزان و نوع برنج با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

برنجکده

نظر (0)

اضافه کردن نظر

captcha